dinsdag 24 april 2012

Mini-tuintje in huis met vers groen en bloemen..(Mini garden in my house)

Ik hou van plantjes die ik een tijd niet had in huis, en hier is er 1 te zien met een oude kol gebreid, ooit, voor boven een shirt of trui, toen de kollen nog niet kant en klaar in de winkel lagen..rondbreien is leuk nl. En nu is het een aparte gekke plantenpot.. sinds de winter de trend er is van "wollen plaids en kussens en kollen, heb ik in de afgelopen winter die trend in huis op een goedkopere manier gedaan als de winkels. Ook iets wat ik graag doe..goedkoper met een leuk effect" !!

 




Deze stoelen zijn na jaren nog mooi met linnen bekleding..een franse originele boerenbank onder de vensterbank gezet dit keer, die franse blauwe verf zit er nog, onder, voor een blauwperiode!!  Maar voor nu heb ik deze wit geschilderd ..alles op waterbasis en zo weer afspoelbaar of te schuren..


 


Chinese Lantaarnplantje en hangende blikken met een gaatje erin zodat ze aan de witgeschilderde antieke luiken kunnen..met kleine spijkertjes




Op tafel heb ik een aardappelbak en andere lage bakken neergezet..heb een oude plank erop gelegd..zodat ik de plantjes kan verzorgen..woensdag is marktdag, dan verse bloemetjes of takken erbij..


"Slaapkamergeluk" of mosje,  doet het altijd goed bij me sommige worden regelrechte pruiken..;))


 


Erwtjesplant..



Mijn allereerste Barokbank met stevige katoen bekleed..maar ik ben gek op plaids dit is een hele mooie van de Albert Cuijp, ik heb een kater Diesel die overal gaat liggen dus overal zijn plaids te vinden ..of ook echte schapenvachten van de Noordermarkt. De kast is nu in een schelpenkleur geschilderd en zo blijft hij wel even..lampje heb ik voor 10 € gekocht is ook heel oud..en kapje heb ik leverkleurig geschilderd, was geel..


Verse Rozemarijn in een oude roestige emmer






Krijg ook zo een zin in plantjes en groen..ik twijfelde het in de verf te zoeken, maar dan is er teveel keus in de groentinten dus doe ik het liever in stoffen en plantjes..want lente is weer anders als de zomer en herfst heb ik dan weer zin in oranje en met de kerst graag veel rood.met fris wit en roomtinten... ;)) Ik hou dus de basis naturel en wit..en kan dan de Originele antieke luiken naturel of wit maken..dan schuur ik alles weer zoals de kast achter deze Barokstoel ! haha..deze krijgt steeds een andere kleur of uitstraling..ik heb deze ooit in Zwitserland gekocht waar wij woonde, en deze laten logen in de jaren 80..bij een boer daar.

De luiken,in huis, heb ik uit Limburg en kosten in Amsterdam een vermogen zag ik..ik heb heel weinig betaald ervoor..


En in deze Bedoeine-kist met luiken boven en  onder daar bewaar ik mijn vazen en hebbedingen (krans is meer een zomer decoratie met grote schelpen..deze kast daar kan ik ook veel aan hangen na seizoen..)  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten