vrijdag 28 september 2012

Ouderwets breien en haken...warm roomwit in de herfst/winter



Een van mijn all- time favoriete wol is deze off-white, roomwit, wol. 100% natuurproduct. Net als linnen een favoriete...
Ik heb nog steeds een trui uit mijn jeugd van echte wol met een grote kol erop..uit de jaren '70.
Ik kan hem niet weggooien en ik hou van mijn trui, door mijn omi van nu 94 jr., gemaakt ooit..als er 1 pen verkeerd ging haalde ze alles uit..en ging opnieuw. Hij moest goed in omi haar ogen!


Elke pen was anders...en in mijn jonge jaren had ik er dezelfde kleur maillot onder, en beenwarmer's,..en cognac kleurige laarzen met sleehak, zo leuk dat het nu weer terug komt !!! 





In kussens, plaids, mode, verf, design,...wat een geweldige kleur is dit toch! ...
Ben ook gek op mijn fluwelen roomwitte broek..nu met stretch weliswaar, want ik ga niet meer zoals vroeger op mijn rug en adem inhouden ;)) die tijden zijn voorbij gelukkig!
Nu ja het blijft tijdloos vind ik dan. Heb tevens een dikke nr. 10 haaknaald gekocht, ik vind het een fijne bezigheid..een kussen zo, in de winkel's niet te betalen, en dan met een nep-bonten plaid van de Albert Cuypmarkt..deze die ik heb is net echt.
Die kan je per meter kopen. En heb ik nog van vorig jaar.
Er zijn verschillende klasse's te koop qua kwaliteit..ik neem alleen de mooie..iets duurder maar dan heb je ook wat!


                                                 inspiratie herfst foto's : flickr/tumblr/ pinmarklet

1 opmerking: